Enkele post bekijken
Oud 12th May 2016, 12:32
Janne.V*rbeeck Janne.V*rbeeck is offline
Janne Verbeeck

Wie rijbewijs moet halen, moet ook EHBO leren

Ik sluit me, net zoals de andere studenten die hierop gereageerd hebben, aan bij de dit artikel. Ik denk dat het zeker geen slecht idee is om een EHBO-cursus te volgen tijdens/voor je rijopleiding.
In Nederland worden er op secundaire scholen EHBO cursussen gegeven, in Vlaanderen is dat zeker niet het geval. Je kan dit wel vrijwillig doen.
Op de middelbare school heb ik zelf ooit een reanimatiecursus gekregen binnen het vak Lichamelijke Opvoeding. Maar dit ging enkel over een reanimatie en het gebruik van een AED-toestel. Over EHBO in het algemeen, niets. Dit is echt jammer, want dat beetje kennis dat je opdoet tijdens die cursus, kan toch wel handig zijn. En dan nog, ik heb wel zo'n reanimatiecursus gekregen, maar als er iemand een hartaanval zou krijgen, zou ik toch echt twijfelen of datgene wat ik doe, wel juist is. Misschien doe ik het verkeerd en maak ik de situatie alleen maar erger?
Er bestaat een mogelijkheid om je theoretisch rijbewijs te halen via de middelbare school. Misschien is het een idee om hier een cursus EHBO aan te koppelen?
Hoewel ik voorstander ben van dit idee, en ik er vrijwel zeker van ben dat dit ook effectief ingevoerd zal worden, stel ik me ook de vraag: wie gaat dat betalen? Een rijopleiding is niet bepaald goedkoop, en ze zal nu wellicht nog duurder worden...
Met citaat antwoorden