Enkele post bekijken
Oud 12th May 2016, 12:23
Janne.V*rbeeck Janne.V*rbeeck is offline
Janne Verbeeck

Vlaanderen wil verbod op plastic zakjes

Ik denk dat dit inderdaad geen slecht idee is. Ik werk zelf als jobstudent in een warenhuis en ik heb een hekel aan mensen die elke week opnieuw een plastic zakje vragen. Wat is er mis met een herbruikbare tas? Dit is veel milieuvriendelijker, steviger, gaat langer mee, ... Deze kost misschien aan de kassa net iets meer, maar op lange termijn is dit zeker voordeliger. Tegenwoordig wordt er ook al geld gevraagd voor plastic tasjes, maar ik denk dat deze maatregel nog niet streng genoeg is. Pas wanneer er een definitief verbod komt, zal de vervuilende impact van plastic tasjes doordringen.
In grote steden zijn verpakkingsloze winkels een nieuwe trend. Dit vind ik absoluut een goed idee. In een kleinere gemeente, zou dit niet aanslaan. De gemiddelde bewoner is er al wat ouder en is niet zo'n van fan nieuwigheden. En dat is behoorlijk jammer.
Ik vind dat de overheid zich niet voldoende bezighoudt met dit soort zaken. Men zou hier rond verschillende campagnes kunnen voeren, en dat gebeurt jammer genoeg nog niet.
Wat wel al een positief punt is, is dat op verschillende lagere scholen afval geweerd wordt. De leerlingen worden gevraagd om geen plastic drinkflesjes mee te brengen, maar een herbruikbare drinkbus. Ook koeken gaan vaker in (Tupperware :-D)doosjes in de boekentas dan in een plastic verpakking.
Met citaat antwoorden