Enkele post bekijken
Oud 11th May 2016, 23:28
Annelies H*nssens Annelies H*nssens is offline
Registered User

Het duurt 10 tot 20 jaar (afhankelijk van de omstandigheden) tot een plastic zakje volledig vergaan is in de natuur. Dit is dus een zeer lang proces dat zeer belastend is voor het milieu. Plastic kunnen we eigenlijk alleen wegwerken door verbranding, maar we weten zelf ook dat niet iedereen het zo nauw neemt met de regel om afval in de vuilbak te gooien. Veel van deze zakjes komen op straat terecht en zwerven ergens rond in de natuur. Dat de overheid nu maatregelen wil nemen om zo weinig mogelijk plastic te laten gebruiken en dus ook te produceren is een goed signaal naar de bevolking toe om goed met het milieu om te gaan. Zelf neem ik in de winkel geen zakje, maar neem ik een herbruikbare tas mee om alle boodschappen in te doen. Ik merk ook op dat vele andere mensen dit doen sinds dat ze moeten betalen voor een zakje. Dat de overheid nu ook de plastic zakjes voor groenten en fruit willen afschaffen lijkt me niet slecht. Het is perfect mogelijk om losse stukken groenten of fruit mee te nemen zonder dat deze beschadigd raken. Terwijl dit voor het milieu wel een groot verschil maakt.
Met citaat antwoorden