11th May 2016, 10:51
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het positief dat men frisdranken gaat verbieden op school. Hier moet zeker meer aandacht aan besteed worden, want gesuikerde dranken zijn een grote boosdoener voor het overgewicht van veel kinderen. Ik zou het heel goed vinden als men water in de klas toelaat zodat de leerlingen worden aangemoedigd om water mee te brengen zodat ze tijdens de les wel kunnen drinken. Het nadeel van dit initiatief is wel dat veel leerlingen het hier niet mee eens gaan zijn en dat ze het (zeker in het begin) een zeer stom initiatief gaan vinden. Zoals Ellen al zei, is dit voor de scholen wel een goede bron van inkomsten. Het zou voor hen niet zo goed zijn als ze die zouden verliezen. Hopelijk wordt er meer naar de gezondheid van de kinderen gekeken dan naar deze inkomsten.
Net zoals Ellen vind ik ook dat het initiatief eigenlijk bij de ouders en de kinderen zelf moet liggen, maar dit is praktisch niet mogelijk volgens mij. Te weinig ouders maken regels voor het frisdrank-verbruik van hun kinderen. Veel gezinnen drinken bijna geen water en enkel frisdrank, inclusief de ouders. Dit vind ik zelf verschrikkelijk slecht en ook heel naïef. Misschien (en hopelijk) openen de scholen de ogen van de ouders een beetje wanneer ze het verbodsbeleid invoeren.
|