Enkele post bekijken
Oud 6th May 2016, 21:14
Magalie O*stvogels Magalie O*stvogels is offline
Registered User

Ik volg de mening van Lotte, Lisse en Loes. De cijfers zijn inderdaad schokkend en dit vormt naar mijn mening een groot probleem op vlak van verkeersveiligheid. Als eerste is het van groot belang dat zowel de ouders, leerkrachten als de leerlingen gesensibiliseerd worden voor meer aandacht voor al dan niet gevaarlijke verkeerssituaties en hoe je je op een verantwoorde manier veilig in het verkeer begeeft. Ten tweede moeten scholen nog meer aandacht besteden aan mobiliteit en dit nog meer proberen te integreren in hun lessen. Vanaf de kleuterschool al inzetten op verkeersveiligheid en kinderen er op wijzen hoe je het ten allen tijde veilig houdt in het verkeer is van groot belang. Continue training en herinnering aan deze zaken is volgens mij noodzakelijk. Alleen op deze manier zullen zowel kleuters, jongeren als volwassenen inzien hoe erg belangrijk het is om de verkeersregels te kennen en deze ook te kunnen toepassen. De verkeerswetgeving moet als het ware een automatisme worden. Naar mijn mening kunnen we enkel en alleen op deze manier meer verkeersveiligheid garanderen.
Met citaat antwoorden