Enkele post bekijken
  #2  
Oud 4th May 2016, 10:03
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Sint-Job-in 't-Goor
Posts: 83
Reactie op: Katholiek onderwijs geeft moslims volwaardige plek op school

Ik vind het een grote en voorwaartse sprong in onze samenleving. Op deze manier worden mensen met een andere culturele achtergrond ook gewaardeerd. Er wordt niet verwacht dat anderen zich gaan bekeren en dat is ook niet het doel. Ik vraag me wel af hoe de leerlingen hierop zouden reageren. Ik denk dat het niet bij iedereen in goede aard valt. Iedereen gelooft nog steeds in wat hij of zij wil, uiteraard. Wat ik ook een pluspunt vind, is dat het 'systeem' pas ingevoerd wordt als er van een bepaalde religie vele mensen op school zitten. Vele van hen hebben ook het gevoel dat ze door hun geloof gediscrimineerd worden. Door deze stap te zetten, denk ik dat iedereen van verschillende culturen en religies meer naar elkaar gaan toegroeien. Iets wat we enkel kunnen toejuichen. Iedereen kiest uiteindelijk wat die er mee doet. Leerlingen die moslim zijn, kunnen zelf de keuze maken of ze al dan niet extra islamlessen volgen. Dat ze zelf de keuze mogen maken, beïnvloedt ook het beslissingsvermogen van de leerlingen. Zoals Boeve al aanhaalt, is het inderdaad een meerwaarde om islam aan te bieden als vak bij de lerarenopleiding. Ook in het lerarenkorps op elke school mag er van mij best meer diversiteit zijn. Net zoals Hanne vind ik het ook goed dat het ook in katholieke scholen zal worden aangeboden.
Met citaat antwoorden