Enkele post bekijken
  #3  
Oud 3rd May 2016, 19:40
Senne.V*nRompuy Senne.V*nRompuy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westerlo
Posts: 89
Citaat:
Orgineel gepost door Dennis.B*roeckx
Het verbod is vooral gericht op het zwerfvuil en het milieu. Voor deze reden vind ik het ook een goed idee. Dit werkelijk controleren is inderdaad moeilijk maar ik denk niet dat extra personeel nodig is. Enkel een verbodsbord verminderd het zwerfvuil en bij een paar boetes kunnen andere al afschrikken. Hier meer personeel voor inzetten is in mijn ogen niet nodig want er is op andere plaatsen personeel en geld nodig.


Er is inderdaad op andere plaatsen personeel en geld nodig, maar ik denk dat het invoeren van dit rookverbod dan geen nut meer heeft als men hier niet streng gaat op controleren. Ik denk jammer genoeg niet dat een verbodsbord veel zal doen... Boetes zullen inderdaad anderen kunnen afschrikken tot het schenden van het rookverbod, maar denk aan het wildplassen. Hier worden zeer hoge boetes voor gegeven, maar echt afschrikken doet dit nu ook weer niet. Ons Belgisch strand is ook zeer lang, wat het zeer moeilijk gaat maken om dit effectief te kunnen controleren. Als je bijvoorbeeld één persoon per badstad kan inzetten om na te gaan of het rookverbod niet wordt geschonden, denk ik wel dat deze persoon zijn loon kan worden betaald met de boetes die zullen worden uitgeschreven.
Met citaat antwoorden