3rd May 2016, 12:42
|
Registered User
|
|
|
|
Ook ik ben het volledig eens met Sanne. Dit nieuws is toch niet te geloven. Elk jaar gebeurt dit opnieuw, en er wordt nog steeds niets aangepast in de Amerikaanse grondwet, namelijk 'the Second Amendment: Protects the right to keep and bear arms'. Kleine kinderen zouden gewoon nooit in contact mogen komen met wapens, maar toch gebeurt dit zeer vaak in Amerika aangezien hier geen wetten rond bestaan die dit verbieden. Er is heel veel gedoe rond het afschaffen van deze wet, maar veel mensen zeggen dat dit hun vrijheid schendt. Als je erover nadenkt hoeveel doden al konden vermeden worden als er een wet was die het vrij houden van wapens verbood in Amerika begrijp ik niet dat dit nog altijd niet is gebeurd. Ik vind dit ontzettend egoïstisch van de Amerikaanse inwoners die vinden dat ze zich niet veilig voelen zonder hun wapen. De VS is één van de weinige landen waar je nog vrij een wapen mag houden, en in dit land is er veel meer geweld dan in elk ander land waar je geen wapens mag houden. Ik vind dit dus zeer moeilijk om te begrijpen.
|