Enkele post bekijken
  #2  
Oud 27th April 2016, 09:48
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Sint-Job-in 't-Goor
Posts: 83
Reactie op: Bijna helft koten niet brandveilig

Wij hebben dit jaar een grote controle gehad in Vorselaar in verband met de brandveiligheid in koten. Ik voel me veilig op mijn kot, bij ons was alles dik in orde. Wel heb ik al van enkelen gehoord dat hun kot niet in orde is en dat ze naar een ander kot moeten zoeken, als de kotbaas er niets aan wil doen. Anderen hebben dan het geluk dat de kotbaas er meteen werk van maakt, zoals het hoort. Ik vind het belangrijk dat je je veilig kan voelen. Uiteindelijk leef je in een ander huis en daar wil je ook niets meemaken. De kotbaas staat in voor onze veiligheid en moet daar maatregelen voor treffen. Dat het zelfs in grote studentensteden nog niet allemaal in orde is, vind ik niet kunnen. Jaarlijks zouden er controles moeten zijn. Als het pas echt onveilig wordt, gaan ze sluiten? Als er iets gebeurd, draagt de kotbaas de gehele verantwoordelijkheid. Echt onveilig? Dan is het volgens mij in de meeste gevallen al veel te laat. Als ze hier jaarlijkse controles op uitvoeren, zoals ik al eerder vermeldde, zouden in een korte tijd alle koten brandveilig zijn. Iedereen zou zich hierdoor veiliger voelen.
Met citaat antwoorden