Enkele post bekijken
Oud 25th April 2016, 19:44
Priscilla.V*nEyck Priscilla.V*nEyck is offline
Registered User

Jonger dan 16? Dan geen Facebook, Twitter of Instagram zonder toestemming van je oude

Ik ga volledig akkoord met Lore. Kinderen zijn zich niet bewust van de gevaren van sociale media. Ze worden hier ook amper op gewezen. Ze zetten maar foto's op Facebook, of sturen ze door via een privébericht en twee seconden later kan je je foto over heel het internet terugvinden. Terwijl dit niet de bedoeling was van het kind. Alles wat je op sociale media deelt, blijft hoe dan ook terug te vinden op het internet. Zoals Lore ook al aanhaalde, kinderen worden vaak ook gepest. Dat niet alleen in het echte leven, maar ook via sociale media en dat kan zelfs nog harder aankomen dan in het echte leven. Nog een gevaar van de sociale media, kinderen verliezen het echte contact met vrienden, ze communiceren vaak alleen nog via het internet. Naar aanleiding van al deze gevaren vind ik het zeker niet slecht dat er een leeftijdslimiet komt. Maar de vraag is inderdaad hoe ze dit gaan controleren. Lore zei iets met een apparaatje, maar hoeveel mensen hebben zo'n apparaatje thuis? Ik denk niet dat veel mensen dit hebben. Ze gaan dit ook niet aankopen enkel en alleen voor sociale media. Dus ik vrees toch dat ze hier nog eens diep over moeten nadenken.
Met citaat antwoorden