Enkele post bekijken
  #2  
Oud 20th April 2016, 22:07
Lotte.G*ens Lotte.G*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olen
Posts: 80
'Het is niet de fout van het kind dat het onhandelbaar is'

Het is als snel gezegd: slechte opvoeding, het licht aan het kind, de school had het moeten zien aankomen ...
Maar zoals in het artikel al vermeld, is het vaak meer dan dat, het is een complexe situatie, waarin iedereen een rol speelt. Het is dus niet gemakkelijk om een oorzaak of een dader aan te duiden voor kinderen met aandachtsproblemen of andere psychische problemen. Ik snap dat ouders willen dat de leerkracht en de school meer helpen in dit soort zaken, maar elk kind heeft aandacht nodig. Ik vind dus niet dat de ene leerling bevoorrecht mag worden of extra aandacht krijgt en de anderen niet. Elke leerling heeft zijn sterktes en zwaktes, maar het is dus niet alleen aan leerkrachten om te bemiddelen. Naar mijn mening is er te weinig communicatie tussen leerkracht, ouders, eventueel ook leerling en andere betrokkenen. Voor mij is het dus allereerst belangrijk dat iedereen van elkaar op de hoogte is en dat iedereen wil meewerken indien er een probleem is. Maar hiervoor hebben vaak ouders, leerkrachten en andere medewerkers geen tijd, want ze hebben hun handen vol met andere zaken.
Met citaat antwoorden