Enkele post bekijken
Oud 20th April 2016, 15:38
Dennis.B*roeckx Dennis.B*roeckx is offline
Registered User

De reactie van mensen op deze uitspraak van Jan Jambon vindt ik overdreven. Er wordt gezegd dat hij met deze uitspraak veralgemeend, dit doet hij helemaal niet. Hij zegt dat er toch een redelijk aantal moslims de aanslagen supporteren en dit is ook het geval en moeten we niet verbergen. Zijn woordkeuze had beter gekund want met het woord "significant" lijkt het voor vele mensen dat hij bijna heel de moslimgemeenschap aanspreekt. Dit is volgens mij niet wat hij bedoeld met significant, hij bedoelt niet de meerderheid van de moslims hij bedoelt dat het aantal moslims die de aanslagen supporteren groter was dan je zou verwachten. De reactie van de moslimgemeenschap op deze uitspraak vindt ik zeker overdreven. Er zijn al vele uitspraken geweest die inderdaad haat oproepen en waarbij de hele moslimgemeenschap wordt beledigd, daar ben ik ook sterk tegen maar dit is naar mijn mening niet één van die uitspraken. Dit zijn feiten die moeten gezegd worden en ik had het erger gevonden als de minister dit niet naar buiten had gebracht.
Met citaat antwoorden