20th April 2016, 09:47
|
Registered User
|
|
|
|
Reactie op: Politie waarschuwt flauwe grappenmakers
Op de radio hoorde ik dat de bevolking waakzamer is. Alles wat nog maar verdacht lijkt, is een reden om de politie te verwittigen. Op die manier merk je weer de solidariteit die er heerst in ons land, na de aanslagen. Ik begrijp ook het standpunt van Maurane. Er wordt nu inderdaad voor het minst gebeld, maar ik vind dat het nu nog wel leefbaar is. Voor de gewone bevolking dan toch. Ik kan me voorstellen dat als je bij DOVO werkt en je merkt dat er eigenlijk niets aan de hand is dat je na een tijd het werk misschien minder serieus neemt. Dat er zoveel oproepen binnenkomen, is volgens mij te wijten aan de impact die de aanlagen hebben gehad op ons leven. Wie wil er niet een nieuwe aanslag vermijden? Ik denk dat er na een tijd wel minder oproepen zullen binnenkomen. De politie zal ook wel prioriteiten moeten stellen. Ze nemen dan wel alles serieus, maar het betekent niet dat ze het dan meteen gaan controleren of het wel degelijk verdacht is. En de stomme grappenmakers die er tussen zitten, kunnen zelfs een celstraf krijgen. Wat is er zo grappig aan het feit dat je een valse melding doorgeeft? Ze creëren (on)bewust paniek bij de bevolking en dat is nergens voor nodig. De mensen moeten ook nog kunnen genieten van het leven en niet elke dag met angstgevoelens zitten. Ik vind het jammer dat sommigen zich hier mee bezighouden. Diep teleurgesteld ben ik in dat soort mensen.
|