Onderwerp: Homo-priesters
Enkele post bekijken
Oud 19th December 2005, 20:11
Simon Schoofs Simon Schoofs is offline
Registered User

Ann,
Ik vind dat iedereen een recht van mening heeft dus hier en ook elders mag iedereen zijn mening van mij laten horen. Nu, ik vind wel dat wanneer je een mening hebt je deze ook kan ondersteunen met aanneembare argumenten. Het verwijzen van homofilie als een ziekte schokt mij toch wel enigzins. Homofilie is geen fenomeen of rage van deze tijd. Het is zelfs geen keuze die je maakt. Het overkomt je gewoon. Niemand kiest er voor om homoseksueel of heteroseksueel te zijn. Als je verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht, is dit toch helemaal geen straf ofzo. Homofilie is iets dat al duizende jaren bestaat. Het is zelfs al zo oud als de bijbel zelf! Wist je dat Julius Caesar homoseksuele betrekkingen had? Wist je dat het in het Oude Rome en in Griekenland homoseksualiteit even normaal was dan zout op de aardappelen?
Ik wil maar zeggen dat ik het er nogal moelijk met heb dat je homoseksualiteit omschrijft als een ziekte die genezen moet worden. Wat zou jij doen als je een kind had dat homoseksueel was? Zou jij dan zeggen dat je kind ziek is? Ik vind dit persoonlijk nogal moeilijk dat iemand die een lerarenopleiding volgt zo'n uitspraken doet.
Met citaat antwoorden