Enkele post bekijken
Oud 14th April 2016, 13:35
Loes.B*onen Loes.B*onen is offline
Registered User

Ik ben volledig akkoord met de mening van Annelies. De jongeren die de school verlaten zonder diploma beseffen nog niet hoe belangrijk een diploma is. In de maatschappij van nu is dit een zeer belangrijk document, zonder diploma geraak je heel moeilijk aan een job. Ook twijfel ik bij vroege schoolverlaters of zij wel over het doorzettingsvermogen beschikken dat je in de maatschappij van tegenwoordig zeker nodig hebt. Als ze later een job vinden, maar geen doorzettingsvermogen hebben om ook tijdens de minder leuke momenten dit vol te houden, gaan ze deze job niet lang behouden en gaan ze al snel weer die moeilijke zoektocht moeten aanvangen naar een nieuwe job. Ik denk dat hier vooral de hulporganisaties op moeten inzetten zodat de jongeren beseffen dat ze moeten doorzetten tot ze hun diploma hebben. Ik denk dat jongeren die de school verlaten zonder diploma ook vaak in de verkeerde richting zitten. Leerlingen moeten iets doen wat ze graag doen en ook de rest van hun leven willen doen zodat ze dit zeker kunnen volhouden.
Met citaat antwoorden