Enkele post bekijken
Oud 12th April 2016, 10:51
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User

Ik vind mij deels in de mening van Lotte. Maar ik denk dan ook dat er wel eens misbruik van gemaakt kan worden. Bijvoorbeeld, ik heb niet zo goed geleerd, maar uiteindelijk haal ik een 9/20, ik probeer dit eens aan te vechten en wie weet krijg ik dan wel een 10/20. Dit zal normaal gezien niet vaak voorkomen, maar ik denk dat zo'n gevallen ook wel aanwezig zijn.

Verder denk ik ook dat de stijging een positief effect heeft, de studenten kennen het nut van deze 'organisatie' en kunnen met hun klacht terecht bij iemand die het echt gaat onderzoeken.

Langs de andere kant vraag ik mij dan weer veel zaken af over kwaliteit van het hoger onderwijs... Als er steeds meer en meer klachten binnenkomen, wil dit zeggen dat er ook iets veranderd aan de evaluatiecultuur van een school. Misschien dat dit ook voor problemen zorgt en dat verandering niet altijd beter is?

Ik denk dat men hier heel lang over kan doorgaan. Examens moet je nu eenmaal maken, en het brengt eenmaal veel stress met zich mee. Mijn besluit is dan ook dat het positief is dat de studenten hun punten kunnen aanvechten, maar de stijging van het aantal studenten die dit doen, brengen voor mij toch enige twijfels met zich mee.
Met citaat antwoorden