Enkele post bekijken
Oud 11th April 2016, 10:59
Janne.V*rbeeck Janne.V*rbeeck is offline
Janne Verbeeck

Ik schrik van deze hoge cijfers. De laatste maanden waren vluchtmisdrijven wel vaker in het nieuws maar dat er in de voorbije jaren zovele gebeurd zijn, wist ik niet. Ook vind ik het gek dat de daders vooral mannen zijn, jonger dan 25 jaar. Drinken en rijden gaat voor mij absoluut niet samen, ook hierover wordt er de laatste jaren veel gediscussieerd. Toch merk ik vaak dat de 'jongere generaties' hierin strikter zijn dan de oudere generaties. Wanneer mijn grootouders op zondagavond op restaurant gaan, wordt er wijn gedronken. Zij begrijpen niet dat je niet meer mag drinken wanneer je met de wagen bent, want vroeger was dit niet zo. De jongere generaties zijn opgegroeid met de strengere regels rond alcoholgebruik en beseffen dus beter dat het gevaarlijk is dan de oudere generatie.
Mensen hiervoor sensibiliseren is de taak van de overheid, en misschien doen ze dit nog niet voldoende? Men moet hier strenger in zijn, vind ik. Mensen komen relatief goedkoop weg wanneer ze vluchtmisdrijf plegen, terwijl ze het leven van andere mensen verwoest hebben.
Met citaat antwoorden