Enkele post bekijken
Oud 8th April 2016, 11:34
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User

Reactie op: Amerikaan blijkt na 33 jaar in de gevangenis onschuldig

Ik heb vorig schooljaar een gelijkaardig artikel gepost.(http://www.standaard.be/cnt/dmf20141122_01390420) Ik vind het zo onrechtvaardig dat mensen onschuldig in de gevangenis moeten. Het gaat hier niet om een paar maanden. Nee, het gaat hier om vele jaren. Jaren waarin de onschuldige mensen nog zoveel van de wereld konden zien en konden genieten van het leven. Wat heeft deze man nu nog? We weten niets van zijn familie. Als hij die nog heeft, willen ze hem dan nog wel zien? Het imago van iemand kan zo snel aangetast worden. Het ergste van al, vind ik, dat ze pas na meer dan dertig jaar kunnen zeggen: 'Oei, meneer, u zit eigenlijk al drieëndertig jaar vast en u bent eigenlijk niet schuldig aan een verkrachting van een vrouw en de dood van haar echtgenoot.' Ik stel mij vragen bij het onderzoek dat gevoerd werd. Nu pas komen ze erachter dat de bijtafdruk van iemand anders. Oké, hij zat ook in de gevangenis, maar niet voor deze feiten. Hoe voelt de man zich nu? Hij moet zijn leven opnieuw beginnen, terug van nul. Ik zou het niet willen meemaken.
Met citaat antwoorden