8th April 2016, 11:32
|
sanne.n*yts
|
|
|
|
Ik vind het nog altijd straf dat mensen drinken en rijden tegelijk. Uit deze cijfers kan je duidelijk afleiden dat drinken een grote invloed heeft op het maken van een ongeluk. Mensen die drinken zeggen vaak: "Ik drink te veel, maar ik rijd wel binnendoor naar huis, zodat ik geen controle heb." Wat is dat voor een ingesteldheid? Je moet nuchter naar huis rijden om te voorkomen dat je iemand anders, zonder dat je het wilt, het leven ontneemt. Jouw leven zal ook in die wegen binnendoor enorm veranderen, net als het leven van je slachtoffer en dat van zijn/haar omgeving. Men doet veel campagnes rond rijden over invloed, maar ik begrijp echt niet waarom er nog steeds geen nultolerantie bestaat. Oké, je eet wel eens een praline of een gerecht met alcohol erin, maar ik denk dat dat geen uitvlucht is om de nultolerantie niet in te voeren. Als mensen weten dat er een nultolerantie geldt, zullen ze na het eten van een gerecht met alcohol ook even wachten voor ze de baan opgaan. Een ongeval veroorzaken is natuurlijk altijd buiten je wil om, maar eens het zover is, zal je de tijd niet meer kunnen terugdraaien.
|