2nd April 2016, 21:50
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ga akkoord met de mening van Elien en Maurane. Het is een erg jammere zaak dat Artsen Zonder Grenzen zich terugtrekt uit een gebied waar op dit moment erg veel nood is aan hulp en verzorging.Het percentage kinderen dat de grenzen oversteekt en aankomt op de Griekse eilanden wordt steeds groter en vooral zij hebben nood aan medische ondersteuning. Ik begrijp wel dat Artsen Zonder Grenzen niet kan werken in een onveilig milieu waar mensen ze alleen maar tegenwerken door onrust en vernieling te scheppen. De Verenigde Naties zou meer moeten inzetten op veiligheid in de vluchtelingenkampen en de omgeving daarrond. Dit is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan. Het feit dat ze vanaf maandag vluchtelingen willen terugsturen naar Turkije vind ik niet acceptabel. De vluchtelingen vluchten in vele gevallen letterlijk weg van de dood of mensonwaardige omstandigheden. En door ze terug te sturen, stuur je ze letterlijk terug de dood in. Een oplossing vinden voor de vluchtelingencrisis is geen sinecure, maar als Europa een consensus vindt, waarin elke land een bepaald quota aan vluchtelingen opneemt, dan zouden er al heel wat problemen zijn opgelost.
|