Enkele post bekijken
  #2  
Oud 1st April 2016, 17:48
Maike.D*eltiens Maike.D*eltiens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 80
Ik vind dit toch wel een vrij confronterend artikel. Ik sta volledig achter Annelore haar standpunt. Iedereen heeft inderdaad het recht om zichzelf te zijn, op een eigen persoonlijkheid, eigen interesses en eigen ideeën. Normaal gezien moet een school dit toch aanmoedigen? Jongeren moeten zichzelf kunnen zijn op hun school. Ze moeten zich goed in hun vel voelen, anders zullen ze niet snel gemotiveerd zijn om te leren. Een school waar leerlingen zich thuis voelen is een van de belangrijkste elementen om een optimale leeromgeving te creëren. Ook het gedrag en de houding van de leerkrachten is heel belangrijk.
Als ik er goed over nadenk besef ik dat ik in het dagelijkse leven (school, werk, familie en vrienden) ook vaak in contact kom met stereotypen die op hun beurt vooroordelen meebrengen. Ook op sociale media is er een overvloed aan commentaar ten gevolge van stereotypen. Denk maar aan de vluchtelingen en de moslims die we na de terreuraanslag in Zaventem bekritiseren. Vandaag de dag horen we enkel negatieve stereotypen over onze mensen terwijl dit helemaal niet terecht is, en het ergst van al zijn wij diegene die deze stereotypen vormen en verspreiden. Dit is ook het geval bij jongeren in een klas. Ik dacht dat de algemene taboes in 2016 wel verdwenen zullen zijn, tot ik naar het nieuws kijk en merk dat homoseksuele mensen, zwarte mensen, andersgelovigen, gehandicapte, oude, jonge, dikke en dunne mensen bekritiseerd worden omdat wij die stereotypen maken.
Met citaat antwoorden