31st March 2016, 22:50
|
Registered User
|
|
|
|
VS en China willen klimaatakkoord op 22 april ondertekenen
De Verenigde Staten en China willen het internationale klimaatakkoord van Parijs op 22 april formeel ondertekenen. Dit deelde het Witte Huis mee. De aankondiging viel samen met een ontmoeting tussen de Amerikaanse president Barack Obama en de Chinese president Xi Jinping in de marge van een nucleaire topbijeenkomst.
Het akkoord werd in december 2015 in Parijs gesloten en verplicht voor het eerst niet alleen de westerse industrielanden maar bijna alle landen van de wereld de opwarming van de aarde gezamenlijk te beperken tot maximaal 2 graden
Bron: www.hln.be http://www.hln.be/hln/nl/2764/milie...ertekenen.dhtml
Eigen mening:
Ik vind het fijn dat 2 grootmachten het akkoord willen ondertekenen. Het zijn niet de grootmachten waartussen spanningen zijn, maar het is toch een goed begin. Ik vind het goed dat er eindelijk actie wordt ondernomen om de opwarming van onze Aarde tegen te gaan. Ik heb ook al in verscheidene andere posts gezegd dat het hoog tijd wordt dat we dingen gaan veranderen. Dus het doet me goed om te horen dat de grootmachten China en de VS het klimaatakkoord willen ondertekenen. We zijn er nog niet, maar het is al zeker wel een stap in de goede richting.
|