Enkele post bekijken
Oud 31st March 2016, 19:32
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User

Ik kan me volledig vinden in de mening van Maurane. Het is inderdaad zeer jammer dat er elk jaar meer dan 200 voetgangers gedood of zwaargewond raken aan een oversteekplaats. Wat me vooral verbaasd, is het feit dat het gaat om ongevallen bij een oversteekplaats. Je verwacht net dat deze oversteekplaatsen en verkeerslichten die bepaalde omgeving veiliger maken, maar niets blijkt minder waar. Het valt mezelf ook op als ik me bevind aan een oversteekplaats dat slechts weinig automobilisten zelf het initiatief nemen op te stoppen terwijl dit eigenlijk toch verplicht is aan een zebrapad wanneer een voetganger aanstalten maakt om over te steken. Zelfs als de verkeerslichten bij de oversteekplaats vlak in het centrum van mijn dorp op rood staan, zijn er nog automobilisten die het niet nodig vinden om te stoppen. Toch moeten we zoals Maurane al zei, dit probleem niet alleen op de automobilisten afschuiven. Ook de voetgangers zouden oplettender moeten zijn en er niet te snel vanuit gaan dat alle auto's hen zien.
Zeker bij slechte weersomstandigheden moeten voetgangers extra oplettend zijn. Je verwacht natuurlijk bij een oversteekplaats dat je zichtbaar bent, maar je kan beter altijd dubbelchecken als zwakke weggebruiker.
Met citaat antwoorden