Enkele post bekijken
Oud 24th March 2016, 10:39
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Meer grenzen sluiten?

De mening van Maxime kan ik zeker begrijpen, toch begrijp ik de Oostenrijkse minister voor Buitenlandse zaken ook. Hoe erg we ook ons best willen doen voor de vluchtelingen, we moeten er ook rekening mee houden dat de landen zelf er niet door onderuit gaan. Laatst heb ik bijvoorbeeld een artikel gelezen waarin stond dat meer dan de helft van de bevolking in België ondertussen Moslim is en in een ander artikel dat het vluchtelingenprobleem ervoor gezorgd heeft dat de Belgische bevolking verdubbelt is. Ik kan mij voorstellen dat dit probleem zich ook in andere Europese landen voordoet en ik kan mij ook zeker voorstelen dat landen dit niet meer aankunnen. Europa is gewoonweg te klein om alle vluchtelingen op te vangen. Als we blijven verder doen zoals we nu bezig zijn, is de kans groot dat er binnenkort Europese landen zijn waarbij de autochtone bevolking zelf vluchteling wordt omdat de situatie uit de hand loopt. Ik vind dat er een evenwicht gevonden moet worden tussen de Europese landen als het gaat om de opvang van vluchtelingen. Elke lidstaat zou een evenwaardig aantal vluchtelingen moeten opnemen en niet zoals het nu het geval is.
Met citaat antwoorden