23rd March 2016, 08:17
|
Registered User
|
|
|
|
Dit is geen goed idee
Ik vind dit een zeer slecht idee. Ze hebben inderdaad gelijk dat er iets gedaan moet worden aan het overgewicht bij kinderen, maar ik denk niet dat elke dag anderhalve kilometer lopen de oplossing is. Om obesitas bij kinderen tegen te gaan, moeten we de leerlingen warm maken om te gaan sporten en om hen gezond te laten eten. Als er leerlingen op deze school zijn die helemaal niet graag lopen, dan krijgen ze eerder een degout voor sport in plaats van ze te motiveren. Elke leerling heeft een voorkeur voor een bepaalde sport en daar moeten de scholen in gaan investeren. Verschillende soorten sporten aanbieden aan de leerlingen om deze uit te proberen. Door alleen lopen aan te bieden, krijgen de leerlingen misschien het gevoel dat dat de enige sport is die helpt tegen overgewicht. Lopen houdt je conditie op peil, maar bij een uur zwemmen werk je veel efficiënter aan je gewicht, dan bij een uur lopen. Deze verschillende sporten kunnen ze na de schooluren aanbieden of tijdens de middag. Sport aanbieden is nog maar de helft van het werk, want we moeten de leerlingen ook bewust maken van de slechte eetgewoonten. Door tijdens de speeltijden fruit aan te bieden, zijn de leerlingen al meer geneigd om fruit te nemen in plaats van een koek. We moeten ook lessen geven over de gevolgen van obesitas en over de goede eetgewoonten. Ik denk dat de scholen wel meer aanbieden dan alleen deze anderhalve kilometer lopen. Dat ze de jongeren wel stimuleren om meer aan sport te doen en gezond te eten, maar dan geeft dit artikel een vertekend beeld van de situatie.
|