Enkele post bekijken
  #3  
Oud 22nd March 2016, 22:08
Hanne V*n Dooren Hanne V*n Dooren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ravels
Posts: 65
Ik kan me volledig vinden in de mening van Ilona. De mensen schreeuwen regelmatig van de daken dat men moet kijken naar het innerlijk van een persoon en niet naar het uiterlijk. Toch gebeurt dit in de praktijk vaak niet. Zoals in het artikel geschreven staat, heeft 1/5 van de ouders er problemen mee dat hun zoon/dochter thuiskomt met iemand die een andere huidskleur heeft. Naar mijn mening kijken deze ouders dan naar het uiterlijk en niet naar het innerlijk, wel? Zoals Ilona eerder vermeldde, heeft dit te maken met vooroordelen. Mensen ontkennen vaak dat ze vooroordelen hebben, maar toch zijn die vooroordelen regelmatig aanwezig.

Ik ben het niet helemaal akkoord met de mening van Sofie. In haar commentaar associeert ze personen die een andere huidskleur hebben met een andere cultuur. Ik vind dit niet helemaal correct. Het wil niet zeggen dat die persoon een andere huidskleur heeft, dat hij ook uit een andere cultuur komt. In mijn vriendengroep zitten enkele mensen met een andere huidskleur die dezelfde cultuur hebben als ons.
Met citaat antwoorden