Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd March 2016, 14:09
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Kinderen met smartphones

Mijn mening komt overeen met de mening van Elias. Als ik rondom mij kijk, moet ik constateren dat jongeren en kinderen op een steeds jongere leeftijd een smartphone bezitten. Zelfs als ik naar mijn familie kijk, moet ik toegeven dat zelfs familieleden onder de 10 jaar in het bezit zijn van zo'n toestel. Niet omdat ze het echt nodig hebben, maar omdat anderen uit hun klas het ook hebben. Ze willen niet achterblijven en moeten er ook eentje hebben. Ik hou mijn hart vast voor de komende generaties. Zullen de komende generaties nog kunnen leven zonder de multimedia die ze leren kennen? Ik denk dat velen het erg moeilijk zullen hebben wanneer hun digitale 'speeltjes/hebbedingetjes' opeens niet meer zouden werken en ze een dag zonder zouden moeten. Persoonlijk zou ik daar geen probleem mee hebben, maar ik ben er zeker van dat velen dat wel zouden hebben.
Ook voor school hebben kinderen en jongeren steeds vroeger internet nodig. Ik ken iemand van het derde leerjaar dat een spreekbeurt moet geven met een PowerPoint-presentatie. Ik kan mij voorstellen dat ik dit voor het eerst in het zesde leerjaar moest kunnen. De digitalisering van de wereld is zich in een recordtempo aan het verspreiden bij alle leeftijden.
Met citaat antwoorden