Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd March 2016, 14:03
Emiel.D*uyts Emiel.D*uyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 77
Weten we wel alles van ons land?

Ik ben het volledig akkoord met de mening van Lisse A*rts. Het is inderdaad zo dat het journaal voor ons, de bevolking, kiest wat het echte "nieuws" is. Dat het nieuws effectief niet politiek correct kan zijn, klopt ook voor de volle honderd percent. Ik denk echter wel dat we hierin zouden kunnen nuanceren. Wat voor mij als persoon kan, zal voor een ander persoon zeker niet door de beugel kunnen. Je kan niet voor iedereen goed doen, wanneer je een mening uit of als je een nieuwsbericht op een bepaalde manier uitzendt.

Ik vind het gewoon zelf verontrustend, te weten dat er jongeren zijn die zo reageren op de aanhouding van één van de meestgezochte terroristen in de nabije toekomst. Dit voorspelt in mijn ogen echt niets goed. Wat we allemaal verwacht hebben is vandaag, op 22 maart 2016, dan ook effectief uitgekomen. Ik zou er niet versteld van staan dat deze jongeren naar de toekomst toe ook zullen radicaliseren, puur omwille van het feit dat ze zo fel reageren op deze arrestatie. Dit is echt verontrustend.

Het is zoals meneer Bourgeois zegt: ‘Het wijst er op dat er een aparte samenleving is ontstaan onder onze ogen. Een samenleving die de pluralistische waarden niet deelt van de onze, waar iedereen gelijke rechten heeft. Dat is angstwekkend'. Ik denk dat wij nog lang niet alles gezien hebben. Er gebeuren zovele dingen in ons kleine landje waar we nog maar de helft, of dat zelfs niet, van afweten. Hopelijk weten de overheidsdiensten hier dan wel het fijne van, zodat deze zouden kunnen reageren. Het feit dat deze informatie niet op het nieuwsbericht was verschenen, doet me wel nadenken over de dingen die de overheid wel effectief of nieuwsredacties naar ons doorspeelt. Ik denk dat we nog lang niet alles weten over wat zich hier, in ons België, afspeelt.

To be continued...
Met citaat antwoorden