Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd March 2016, 13:58
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Einde aan gratis geldafhaling?

Net zoals Toon denk ik dat we hier naar de toekomst toe nog veel van zullen horen. Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van extra kosten. We moeten per slot van rekening al zoveel betalen op het geld dat we verdienen. Als we loon krijgen, moeten we daar belastingen op betalen. Als we het uitgeven moeten we er ook belastingen op betalen. Als we het naar de bank brengen, krijgen we er nagenoeg niets voor terug. Sterker nog, er zijn mensen die moeten betalen voor het stationeren van hun geld omdat de administratieve kosten hoger liggen dan de spaarrente. Banken moeten voorzichtiger omgaan met 'hun' geld. De spaarders kunnen niets doen aan het feit dat banken verkeerde keuzen maken. Als particulieren geld verdienen bij het spelen op de beurs, moeten ze geld afgeven in de vorm van taksen. Hetzelfde verhaal bij elke transactie. Als particulieren hierbij geld verliezen, moeten ze ook de transacties betalen. Het verlies is voor de particulier zelf. Met andere woorden: er wordt mee geprofiteerd van de winst, maar van het verlies moeten ze niets weten. Stel je nu eens voor dat we onszelf zouden gedragen als banken. Dan zouden we het verlies dat we maken elders moeten gaan halen, bij andere mensen die voorzichtig sparen. Ik begrijp daarom heel goed dat mensen hier wakker van kunnen liggen.
Met citaat antwoorden