Enkele post bekijken
Oud 22nd March 2016, 14:41
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Computers worden stiekem doorzocht

Mijn mening sluit perfect aan bij de mening van Annelies. Ik vind dat het moet kunnen om stiekem de computer van verdachten te doorzoeken. Men kan hier meer bewijzen vinden dan we aanvankelijk zouden denken en men kan er veel wijzer bij worden. Wanneer iemand aan de deur komt kloppen met een huiszoekingsbevel, is het vernietigen van de gegevens op de computer of de volledige computer iets wat snel kan gebeuren. Op dat moment staan de onderzoekers opnieuw op 0, ze kunnen dan opnieuw beginnen. In sommige gevallen kunnen ze de gegevens nog recupereren, maar in vele gevallen is dat niet zo. Ook bij de strijd tegen terrorisme vind ik dat dit zeker moet kunnen.
De bezorgdheden ten aanzien van de privacy zijn er ook, maar we zouden ondertussen toch al moeten weten dat we niets op de computer moeten zetten wat niemand mag weten. Iemand die niets te verbergen heeft, hoeft hier ook niet bang voor te zijn. Er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die hier misbruik van maken. Het lijkt mij dan ook de taak van de gezagvoerders om dit, vooral in het begin, nauwlettend in het oog te houden.
Met citaat antwoorden