22nd March 2016, 13:21
|
Registered User
|
|
|
|
Vlaamse grondwet?
De mening van Lode kan ik zeker begrijpen, toch vind ik het idee van Bourgeois zo slecht nog niet. Bij alle voorstellen en alle handelingen kan je voor- en tegenargumenten aanhalen. Wat is de meerwaarde ervan? Wat betekent dit concreet voor de bevolking? Waarom kaart hij dit aan? Is het realistisch? Dit zijn slecht enkele vragen waar mensen zich mee bezig houden wanneer ze dergelijke berichten in de media zien verschijnen. Het is belangrijk om daar eerst uitgebreid over na te denken in plaats van het idee over het land te verspreiden.
Persoonlijk denk ik dat België zich graag spiegelt aan andere Europese landen en zo veel mogelijk hetzelfde zou willen zijn als andere landen, om zo het samenhorigheidsgevoel (wat op dit moment vaak ver te zoeken is) in Europa te vergroten. Ik denk ook dat we op dit moment zeker belangrijkere dingen op het programma willen zien staan, dus dit voorstel mag naar mijn mening nog wel even op de wachtlijst komen te staan tot op het moment dat de belangrijkste zaken afgehandeld zijn.
|