Enkele post bekijken
Oud 12th March 2016, 12:26
Sarah.G*ivers Sarah.G*ivers is offline
Registered User

Waar zijn ze mee bezig?

Bij het lezen van dit artikel was ik toch wel in shock. In de eerste plaats omdat ik niet goed snap hoe jongeren het in hun hoofd halen om naaktfoto's van zichzelf te delen met vrienden, wetende dat deze met één muisklik gedeeld kunnen worden op sociale media en vervolgens niet meer weg te krijgen zijn van het internet. Ik vraag me dan ook vooral af waarom jongeren dergelijke foto's delen. Hebben ze dan geen privacy meer nodig of doen ze het om bij een groep te horen? Wat de reden ook is, ik vind het zeer verontrustend.

In de tweede plaats was ik gechoqueerd bij het lezen van de leeftijden van deze kinderen. Als ik terugdenk aan de periode waarin ikzelf deze leeftijd had, kan ik me niet inbeelden dat ik toen met dergelijke dingen bezig was. Jongeren van die leeftijd zijn volop hun persoonlijkheid, hun eigen 'ik' aan het vormen en wanneer ze dan iets meemaken als het zien van hun eigen naaktfoto op het internet, kan dit hen tekenen voor de rest van hun leven.

Ik denk dat het belangrijk is dat deze opkomende problematiek op de voet opgevolgd wordt om volgende slachtoffers te beperken.
Met citaat antwoorden