Enkele post bekijken
Oud 12th March 2016, 11:47
Elien.S*mers Elien.S*mers is offline
Registered User

We gaan geen vluchtelingencrisis stoppen door een nieuwe te creëren

Ik denk persoonlijk dat of we ons nu zorgen maken over de vluchtelingencrisis nu of een migratiegolf vanuit Turkije, de planning in ons land hetzelfde zou moeten zijn opgebouwd. Het maakt niet uit wie er asiel komt aanvragen, de procedure moet transparant zijn voor iedereen. Dat is nu, in mijn ogen, niet het geval. We zijn uitvluchten aan het zoeken om niet alle moeite te moeten doen om die mensen hier een toekomst te geven. Dat Francken daarbij wijst op eventueel een veranderde vluchtelingenstroom, vind ik een terechte opmerking. We moeten goed opletten met welke stappen we zetten en wanneer. Daarom ga ik akkoord met het plan dat Turkije eerst aan alle voorwaarden moet voldoen. Ze vragen veel van de EU. Niet dat zij dat niet kunnen toestaan, maar er moeten wel eenduidige regels worden opgesteld, zonder uitzonderingen. Ik denk dat we vooral uit dit artikel moeten meenemen dat de asielchaos moet stoppen. Het is makkelijk zo’n uitspraak te maken, maar tenslotte ligt de verandering in onze eigen handen. Het zijn wij, samen met de politici, die ervoor moeten zorgen dat de chaos stopt. Dat hij daarbij wijst naar de eerdere gebeurtenissen met de Balkanlanden, vind ik een minder sterk argument. Ik ga akkoord met een eenduidig en transparant plan met voorwaarden, maar toch blijft elke situatie anders.
Met citaat antwoorden