Enkele post bekijken
Oud 9th March 2016, 16:58
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User

Reactie op: Zes uur slaap per nacht kan even slecht zijn als helemaal geen slaap

Ik verschiet niet van de resultaten die ze hier geven. Vele mensen rondom mij zeggen dat ze zo weinig slapen. Ik weet ook dat er mensen zijn die wel kunnen functioneren met weinig slaap. Ik niet. Ik weet dat ik mijn slaap nodig heb. Ik probeer ervoor te zorgen dat ik minstens 8u kan slapen. Ik hoop natuurlijk altijd op een uurtje meer, maar zonder die 8u kan ik minder goed presteren, dat weet ik van mezelf. Sommigen doen zelfs nachtje door als ze een examen hebben, maar dan geef ik liever voorrang aan mijn slaap. Het gaat hier ook niet enkel over minder presteren. Mensen die te weinig slapen, reageren dat na een tijd ook op anderen af. Het ergste is dat ze dat zelf niet beseffen. Ze zijn prikkelbaar, sneller op hun tenen getrapt, moeten meer moeite doen om iets te onthouden, kunnen moeilijker tegen een grap of dergelijke. Ik stel mij wel vragen bij het feit of de mensen die maar 6u slapen dan ook echt hetzelfde presteren als mensen die niet slapen. Uiteindelijk is iets of wat slapen toch beter dan niet slapen? Denk maar aan de powernaps van anderhalf uur die sommigen nemen. Dat je sneller merkt dat mensen die maar 4u slapen ook minder zullen gaan presteren, geloof ik wel. Ik geloof dat als je minder slaapt dan dat je nodig hebt dat dit een negatief effect heeft op alles wat je doet.
Met citaat antwoorden