9th March 2016, 14:35
|
Janne Verbeeck
|
|
|
|
Ik kan me wel vinden in de mening van Céline. Ik geloof dat zo'n studie in het buitenland heel wat voordelen kan bieden. Je wordt er zelfstandiger door, je leert nieuwe mensen kennen, je leert de wereld kennen, je krijgt een meer genuanceerd beeld van de wereld en van de mens. Bovendien vind ik het goed dat mensen dit in hun studententijd doen. Eens je klaar bent met studeren, raakt de bal aan het rollen. Je vindt werk, je trouwt, je krijgt kinderen, .. Wanneer heb je dan nog tijd om jezelf te ontdekken?
Dat is de reden waarom ik heel graag op Erasmus wil gaan. Ik heb nu het gevoel dat iedereen me kent, en dat ik altijd doe wat er van mij verwacht wordt. Maar ken ik mezelf wel? Wil ik eerst niet mezelf ontdekken alvorens ik in het "echte leven" stap? Maar dat is uiteraard mijn mening. Ik denk dat zo'n studie in het buitenland iets is waarover je goed moet nadenken. Er zijn veel voordelen maar er zijn ook nadelen, en het grootste nadeel is volgens mij de heimwee naar huis. Als je hier op je vertrouwde plekje alles hebt gevonden wat je altijd al wilde hebben, dan zou ik niet vertrekken. Als je je ouders, vrienden, familie, school, .. niet kan missen, dan raad ik het zeker niet aan. Je moet wikken en wegen. Uiteraard is dit een keuze die je zelf maakt. Je mag zo'n beslissing nooit laten beďnvloeden door je ouders of vrienden.
|