
8th March 2016, 10:22
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Wommelgem
Posts: 93
|
|
Rijcomfort op Vlaamse autosnelwegen verbeterd
Ik ga ermee akkoord wanneer men aanhaalt dat de zichtbaarheid nog erg laag ligt. Hoewel de vermindering van de lichten voor mij zeker een goede zaak is. De alertheid gaat naar boven wanneer er minder verlichting aanwezig is. Niet iedereen kan goed in het donker rijden, denk maar aan mensen die te maken hebben met nachtblindheid, maar we moeten ook kunnen besparen op de verlichting. Naar mijn mening staat er op autosnelwegen zeker nog voldoende verlichting. Dat er aan de wegmarkering iets mag gedaan worden tijdens regenval, daar ga ik zeker mee akkoord. Dit merk ik zelf ook: wanneer het echt hard regent, kan je de wegmarkeringen nog nauwelijks zien. Op een kleine weg, met één rijstrook in elke richting, is dit minder een probleem. Als we spreken over grote wegen zie ik daar toch een gevaar verschijnen. Dit gevaar ligt veel hoger, voor mij, dan minder verlichting ’s nachts. Ook ga ik akkoord wanneer Melissa spreekt over de secundaire wegen. Deze liggen er in vele gemeenten nog te slecht bij. Er zijn inderdaad kuilen van een sterke diepte waardoor je eventuele schade aan je auto zou kunnen oplopen. Niet enkel dat: ook voor fietsers vind ik de wegen niet overal even goed. Soms is het levensgevaarlijk om als fietser op bepaalde banen te fietsen. Dit heeft niet enkel met de wegmarkeringen te maken, maar ook met de aanleg van de fietspaden. Deze zijn soms in erg slechte staat. Een rechtstreeks gevolg daarvan is volgens mij dat mensen die dergelijke fietspaden op hun weg hebben liggen, dat zij hun fietsgebruik gaan verminderen. Dit is een negatief effect voor onze mobiliteit. Ik denk dat we een stap in de goede richting aan het zetten zijn om te investeren in onze wegen, maar er is nog een lange weg te gaan. Dit kan je ook letterlijk opnemen. Er zijn nog vele wegen om aan te passen, in heel België.
|