6th March 2016, 17:46
|
Registered User
|
|
|
|
Hotel mama
Dit is naar mijn mening een vervelende kwestie. Persoonlijk ken ik wel enkele gezinnen waarbij de kinderen huur betalen aan de ouders. Ze doen dit automatisch uit ethische overweging. De ouders hebben altijd voor hem/haar gezorgd, dus lijkt het niet meer dan normaal om de ouders bij te staan bij de betaling van de rekeningen wanneer hij/zij zelf een inkomen heeft. Zoals niemand anders verwacht zou hebben, gaat het niet bij elk gezin zo vlot. Er zijn zonen en dochters die geen huur willen betalen, ook al kunnen ze dat perfect. Ik vind het op dat moment gepast dat de ouders het kind kunnen verplichten om het ouderlijke huis te verlaten. Ouders vragen nooit zomaar om een (vaak symbolische) huurprijs. Misschien hebben de ouders dit echt nodig om elke maand rond te komen.
Ook heb ik mijn twijfels over de relatie tussen de zoon en zijn ouders. Als de zoon een goede relatie heeft met zijn ouders, zou hij er weinig problemen mee mogen hebben om zijn ouders financieel te helpen. Als hij niet goed overeen komt met zijn ouders, is dit een ander verhaal.
|