Enkele post bekijken
  #2  
Oud 6th March 2016, 13:35
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Elke dag sport op school?

Mijn mening komt volledig overeen met de mening van E*len. Net zoals zij, was het eerste waar ik aan dacht een keuzeprogramma. De twee uren LO per week moeten blijven, dat hoort bij het globale onderwijspakket. Om de leerlingen te motiveren, zouden de leerlingen bij elke les enkele keuzemogelijkheden moeten hebben. Per thema zouden enkele deelthema's voorzien kunnen worden. Bij atletiek bijvoorbeeld de keuze tussen joggen, sprinten, snelwandelen of hardlopen. Bij balsporten denk ik aan de keuzemogelijkheden basketbal, volleybal en voetbal. Met een beetje creativiteit kunnen leerlingen gemotiveerd worden om te sporten en zullen ze het buiten de schooluren ook vaker gaan doen. Het lijkt mij ook interessant om van de school uit, in samenspraak met sportcentra, financieel interessante aanbiedingen te voorzien voor sport na de school-uren en in het weekend. Dit is een extra motiverende factor om leerlingen en hun ouders over de streep te trekken en te kiezen voor een sportieve hobby. Sporten is en blijft gezond en het is belangrijk om jongeren hier zo veel mogelijk voor te stimuleren en hen bij te staan in hun zoektocht naar de ideale sport.
Met citaat antwoorden