Enkele post bekijken
Oud 6th March 2016, 14:08
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Recht op goed nieuws

Net zoals Ann kijk ik dagelijks naar het journaal, waarbij ik mij ook regelmatig afvraag wat het nut is van sommige nieuws-items en waar het goede nieuws naartoe is. Elke dag gebeuren er leuke en minder leuke dingen. Mensen zijn doorgaans meer geďnteresseerd in de minder leuke dingen, mensen willen geschokkeerd worden, mensen willen sensatie, mensen willen andere mensen zien lijden. In dat opzicht lijkt het wel of mensen van nature uit sadistisch zijn, terwijl dit eigenlijk niet zo is. Van kleins af zien mensen elke dag negatieve gebeurtenissen op het journaal voorbijkomen. Kleine kinderen die mee moeten kijken van de ouders, nemen dit nieuws ook op! We voeden ons op die manier zodanig met slecht nieuws, dat we er een soort van kick bij krijgen. Dit bevestigt het verhaal van de twee wolven uit het artikel. Nieuwsmakers zijn hiervan op de hoogte en willen onze nood aan slecht nieuws blijven bevestigen om geen kijkers te verliezen. Hierdoor belanden we in een vicieuze cirkel. Het is zeer moeilijk om de cirkel te doorbreken.
Ik vind het wel goed dat dit artikel weergeeft dat we ook nood hebben aan goed nieuws. Goed nieuws kan ons vertederen, kan ons goed doen voelen. Helaas zijn sommigen dat ondertussen al helemaal vergeten.
Met citaat antwoorden