Onderwerp: Homo-priesters
Enkele post bekijken
Oud 17th December 2005, 14:05
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Maar.. voor wat betreft homoseksuele priesters moet ik toch zeggen dat ik daar een dubbel gevoel bij heb. Ik heb niets tegen homoseksuelen, integendeel, zijn altijd zeer fijne mensen waar je goed mee kan praten en die sociaal-emotioneel heel mooi gevormd zijn. Het probleem met een homoseksuele priester zit hem erin dat ik tijdens de communie me niet zal kunnen ontdoen van de gedachte dat deze man -wie weet- de nacht ervoor (en ik ga dit heel cru zeggen, mijn excuses hiervoor) iemand anders zijn lul heeft zitten afzuigen of in een andere man zijn gat heeft zitten wroeten. Ik kan hier met mijn hoofd niet bij. Dat je daarvan kan opgewonden raken is voor mij even onbegrijpelijk als pedofilie of sadomasochisme. Ik zet het niet op dezelfde lijn, maar ik beschouw het toch als niet-normaal en onbegrijpelijk seksueel gedrag. Dus ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik me niet comfortabel zou voelen om van een homoseksueel de communie te krijgen.

Om te beginnen zouden homoseksuele priesters zich nog wel aan het celibaat moeten houden, dat geld ook voor "heteroseksuele" priesters dus voor hen ook, maar gewone priesters kunnen toch ook gewoon op vrouwen vallen zonder dit daadwerkelijk uit te drukken door seksueel contact?

Wat betreft die "homoseks". Wat is seks? Is dat niet gewoon de uitdrukking van je liefde door lichamelijk contact? Of dit nu gebeurt door penetratie in de vagina of in andere "lichaamsholten", dat maakt op zich toch geen verschil uit? Ik vind het ook geen aangename gedachte en ik wil het mij niet voorstellen, maar feit is dat het wel gebeurt. Zolang dat gebeurt als uitdrukking van hun liefde en ze genieten daar beide van, dan zie ik daar geen graten in. Seks om de seks daarentegen is iets anders, maar dat kan evengoed bij hetero's gebeuren.

De holebi's die ik ken behoren tot de sympathiekste mensen in mijn vriendenkring, ik wil mij niet voorstellen hoe die met hun partner in bed liggen, maar hoe ze samen een leven delen dat kan ik mij perfect voorstellen en daar zouden sommige heterokoppels beter een voorbeeld aan nemen...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden