2nd March 2016, 13:04
|
Registered User
|
|
|
|
Geluk en gezondheid
Net zoals Kaat heb ik mijn bedenkingen bij dit onderzoek. Het lijkt mij te simpel voorgesteld te zijn, waardoor er voorbarige conclusies getrokken werden. Het lijkt mij een goed idee om dit onderzoek te hernemen en hierbij gedetailleerder te werk te gaan. Geluk is een complex gegeven en kan niet gemeten worden door één parameter, laat staan het verband tussen geluk en ziekte. Naar mijn mening zorgt geluk er net voor dat mensen gezonder worden. Gelukkige mensen hebben zin in het leven, gaan sporten, gaan sociale relaties aan, zorgen voor ontspanning, genieten van het leven ... . Dit zijn allemaal dingen die ons gezond maken of gezond houden.
Ongelukkig zijn zorgt voor stress, een vertekend zelfbeeld, moeheid, lusteloosheid ... . Dit zijn allemaal factoren die een ziekte in de hand kunnen werken.
Het is naar mijn mening belangrijk om zo gelukkig mogelijk te zijn en te genieten van de mooie dingen die het leven met zich meebrengt. Dit zal je gezonder maken dan jezelf te focussen op dingen die mis gaan in het leven.
|