Enkele post bekijken
Oud 2nd March 2016, 13:36
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Rol van de vrouw

Mijn mening komt overeen met de mening van R*my. We denken vaak dat we het slecht hebben, maar als we gaan kijken naar andere landen (voornamelijk naar landen in armoede) moeten we toegeven dat het erger had gekund. Mensen moeten leren gelukkig te zijn met hetgeen ze hebben. Altijd dromen en verlangen naar hoe het anders kan, brengt ons nergens. Wat je hebt of hoe je leeft maakt in wezen in mindere mate uit als het gaat om gelukkig zijn. Mensen in armoede kunnen gelukkig zijn omdat ze de vrijheid hebben die ze willen. Mensen die leven in een warm klimaat kunnen gelukkig zijn omdat ze elke avond in de buitenlucht naar een mooie sterrenhemel kunnen kijken. Welvarende mensen kunnen blij zijn omdat ze alle materiële dingen hebben die ze zich kunnen bedenken. Iedereen kan gelukkig zijn, als ze maar willen inzien wat ze allemaal hebben. Dit is een moeilijke taak, maar een gemotiveerd iemand zal daar altijd in slagen.
De vrouw wordt in vele landen nog steeds als minderwaardig gezien. Het zal naar mijn mening nog lang duren vooraleer deze visie volledig verdwenen is. Ik ben er wel van overtuigd dat goede educatie hier verandering in kan brengen.
Met citaat antwoorden