Enkele post bekijken
  #2  
Oud 28th February 2016, 16:52
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Vlaamse kinderen zijn gelukkig

Mijn mening loopt parallel met de mening van Wout. Ik vind het wel goed dat Vlaamse kinderen zich gelukkig prijzen. Of iedereen eerlijk geweest is, kunnen we natuurlijk nooit met zekerheid zeggen. Dat leerlingen uit het basisonderwijs gelukkiger zijn dan leerlingen uit het secundair onderwijs lijkt mij logisch. De puberteit komt eraan, de eerste liefdesrelaties gaan stuk, ruzies met vrienden en familieleden, hogere druk op school ... . Leerlingen uit het secundair onderwijs moeten aan meer zaken denken dan leerlingen uit het basisonderwijs. Nu vind ik wel dat de stap van het basisonderwijs naar het secundair onderwijs toe, geleidelijker aan zou moeten verlopen dan nu het geval is. Zo ken ik iemand die in het basisonderwijs nooit moeite moest doen voor school, omdat ze alles al begreep in de les en maar weinig huiswerk meekreeg, maar in het secundair veel moeite had om alles in te plannen. Ze kreeg meer vakken, meer huiswerk, meerdere toetsen per dag ... . Dit was zo overweldigend voor haar, dat ze hier stress van kreeg. Daarom lijkt het mij belangrijk om elk jaar van het basisonderwijs steeds meer huiswerk te geven. Beginnend vanaf het vierde leerjaar met elke dag huiswerk te geven, al is het maar één pagina. Op deze manier weten de leerlingen dat ze elke dag moeten oefenen om de leerstof te onderhouden en krijgen ze niet het gevoel dat het zonder oefenen ook wel zal lukken. Ik denk dat de stap naar het secundair onderwijs zo minder groot zal worden.
Met citaat antwoorden