28th February 2016, 15:21
|
Registered User
|
|
|
|
Wij tegen zij, is dat zo?
Mijn mening komt overeen met de mening van R*my. Als ik naar mijn omgeving kijk, merk ik dat velen (vooral ouderen) erg negatief zijn tegenover allochtonen. Ze scheren elke allochtoon over dezelfde kam. Ergens begrijp ik dit wel, omdat het vooral deze mensen zijn die in België voorgetrokken worden en het meest in het nieuws komen als het gaat om misdrijven. Langs de andere kant vind ik niet dat diegenen die zich wel willen aanpassen en wel moeite willen doen over dezelfde kam geschoren mogen worden. Ook Belgen zijn onderling enorm verschillend. Iedereen is anders en ik vind dat iedereen ook een eerlijke kans verdient. Het is enorm moeilijk om voor iedereen het goede te doen, dat besef ik maar al te goed. Toch zou er een manier uitgedokterd moeten worden waarbij zowel de allochtonen als de autochtonen tevreden kunnen zijn. Vaak krijgen Belgen ook het gevoel dat allochtonen voorgetrokken worden en dat is volgens mij de grote reden voor de Belg om slecht te denken over allochtonen. Om nu even een voorbeeld te geven van enkele weken geleden ... ik stond te wachten in de supermarkt en voor mij was een allochtone vrouw die haar rekening niet kon betalen. Na een discussie met de kassierster, zei de kassierster uiteindelijk dat ze zelf voor één keer het verschil wel zou bijleggen. Enkele dagen later zag ik hetzelfde probleem, maar dan bij een Belgische vrouw. Deze vrouw werd verplicht om enkele boodschappen terug te geven en niemand keek naar haar om. Dit lijkt een simpel voorbeeld, maar ook deze kleine dingen dragen bij tot het ontwikkelen van negatieve gevoelens tegenover allochtonen. Het is naar mijn mening belangrijk dat de regering zijn verantwoordelijkheid opneemt en de bevolking laat weten/voelen dat zowel allochtone als autochtone mensen op dezelfde manier behandeld worden. Nu is dit absoluut niet zo.
|