16th February 2016, 22:50
|
Registered User
|
|
|
|
Steeds minder leerlingen kunnen zonder fouten schrijven. 'Zolang er geen punten mee t
Ik ben het eens met de vorige reactie. Leerlingen spreken veel meer via sociale media zoals Facebook, Twitter, etc. en spreken hier vaak geen correct Nederlands. Ik betrap me er zelf vaak op dat ik dit ook niet altijd doe. Toch denk ik dat we dit niet alleen aan de media te danken hebben. Toen ik in het middelbaar zat werd er nauwelijks gewezen op taalfouten. Het maakte niet zoveel uit want je zit toch in een TSO richting. Ik heb hier dus ook nooit op moeten letten. Nu, wanneer ik in het hoger onderwijs zit, merk ik dat het voor mij vaak wat moeilijker is. Ik word constant gewezen op schrijf- en taalfouten. Leuk is dat natuurlijk niet als toekomstig leerkracht. Je let er dan zo veel mogelijk op, toch blijft het iets dat niet gemakkelijk is. Het is inderdaad een goed idee om leerlingen te wijzen op hun schrijf- en/of taalfouten. Omdat ik zelf geen Nederlands geef, lijkt het me beter om een apart punt te geven op spelling. Zo kan je de leerlingen er toch bewust van maken.
|