Enkele post bekijken
  #2  
Oud 2nd January 2016, 11:34
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Merksplas
Posts: 127
Laat me dit nieuwe jaar op actualiteit.org beginnen met een positieve noot bij dit artikel: ik vind het goed dat er nagedacht wordt over de elektriciteit die nog opgewekt zal worden als de kerncentrales gesloten zijn. Zonne- en windenergie kunnen niet 24/24 en 7/7 elektriciteit leveren, maar we verbruiken de elektriciteit wel 24/24 en 7/7. Het laatste wat de mensen willen is zonder elektriciteit vallen. Om die reden vind ik het goed dat mevrouw Marghem verder denkt dan haar eigen termijn in het parlement als federaal minister van energie.

Zoals voorspeld hoort bij dit artikel ook een negatieve noot: ik weet namelijk niet of het een goed idee is om een reserve aan te leggen door gebruik te maken van fossiele brandstoffen. In Parijs werden we al benoemd tot 'fossiel van de dag', mede omdat we de kerncentrales nog niet willen sluiten. Is het dan wel een goed idee om verder te gaan met de fossiele brandstoffen als de kerncentrales dicht zijn? Moeten we niet nog meer streven naar hernieuwbare energiebronnen?

Bovendien vraag ik me af hoe dit voorstel past in het klimaatakkoord dat onlangs nog werd afgesloten in Parijs? Ik veronderstel dat dit verhaal nog wel een staartje zal krijgen, ik ben benieuwd wat het zal worden...
Met citaat antwoorden