Enkele post bekijken
Oud 28th December 2015, 16:57
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User

Eindelijk!

Het grootste probleem waarmee de vluchtelingen geconfronteerd worden, is de taal. Ik vind het een zeer goed initiatief om extra leerkrachten aan te nemen die deze leerlingen moeten helpen bij de taal. Toch lijkt het me geen eenvoudige opdracht. De vluchtelingen kennen vaak enkel hun eigen taal en zelfs geen Engels. Leerkrachten zouden de vele talen van vluchtelingen moeten spreken om hen Duits of Nederlands aan te leren. Ik ben zeer benieuwd naar de concrete aanpak die de Duitsers zullen toepassen.
Van zodra er meer info is over de concrete aanpak, zou de aanpak ook overgedragen moeten worden naar ons land. In ons land zijn er ook heel wat vluchtelingen aangekomen die geen Nederlands spreken. Als toekomstig leerkracht besef ik dat dit een enorm probleem is. Leerlingen kunnen namelijk niets bijleren op school omdat ze niet begrijpen wat de leerkracht allemaal aan het vertellen is.

Proficiat, maar ook veel succes gewenst aan de Duitse leerkrachten die tewerkgesteld zullen worden in vluchtelingenkampen!
Met citaat antwoorden