Enkele post bekijken
Oud 21st December 2015, 17:26
b*itt.g b*itt.g is offline
Registered User

Ik ben akkoord met de voorgaande reacties. Deze mensen hebben bewust gekozen om de fiets te nemen als ze van plan waren een glaasje meer te drinken en dat vind ik een goede keuze. Je vormt amper gevaar op de baan voor andere weggebruikers als je met een fiets rijdt en je hebt een glaasje meer op, in tegenstelling tot de auto. Je kan nooit met een fiets (aan een normale snelheid van 15 km per uur) iemand doodrijden of zwaar verwonden. Daarentegen als men met een racefiets rijdt en men zit te racen tegen 30 km en meer per uur, ja, dan ben je wel een gevaar op de weg.
Gaan ze dan ook je identiteitskaart afpakken als je dronken op straat wandelt? En stel dat je nog geen rijbewijs hebt, ze kunnen toch niets afpakken wat je niet hebt? Of zijn ze van plan een fietsrijbewijs in te voeren? Men maakt maar wetten bij, en slaagt er niet in de oude wetten te controleren op de weg. Elk weekend ziet men auto's op de baan met één brandende koplamp, verkeerd ingestelde lichten of helemaal geen lichten, die blijkbaar zonder autokeuring rijden, laat staan verzekering. Ik rij al bijna 3 jaar met de auto, volledig in orde en ben nog nooit tegengehouden door de politie voor een controle. Parkeerboetes uitschrijven is natuurlijk heel gemakkelijk, maar wegcontroles blijven steevast in gebreke.
Met citaat antwoorden