Enkele post bekijken
  #3  
Oud 21st December 2015, 16:02
A*s Van den Kieboom A*s Van den Kieboom is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westmalle
Posts: 85
Net zoals S*ijn en M#thias vind ik het positief dat de VDAB zelf de werklozen gaat controleren of ze effectief op zoek zijn naar werk. Tot op vandaag controleert men iemand pas na 9 maanden of hij wel degelijk op zoek is naar werk. Dat is mijn ogen een zeer lange periode en je zou in die periode al bij zeer veel bedrijven gesolliciteerd kunnen hebben. Je zou al een nieuwe job kunnen hebben. Op de manier die nu wordt toegepast creëren we luie werklozen. Ze gaan op zoek naar werk wanneer ze gecontroleerd worden, dat is niet de juiste manier. Uiteraard zijn er ook werklozen waar anderen een groot voorbeeld aan kunnen nemen! In mijn vriendenkring is er iemand die al maanden op zoek is naar werk. Onlangs zag het er zeer positief uit, maar de zoon van de baas is voor zijn ogen met het werk gaan lopen omdat hij het zo graag wou. Zijn capaciteiten waren niet beter dan van mijn vriend, maar hij was gewoon de 'zoon van de baas'. Je zou voor minder niet meer gemotiveerd geraken. Op dat moment is het belangrijk om door te zetten, om verder te zoeken naar werk totdat je hebt gevonden wat je graag doet.
Wanneer VDAB de werklozen korter op elkaar gaat controleren, hoop ik dat de 'profiteurs' van de samenleving stilletjes aan verdwijnen.
Met citaat antwoorden