Enkele post bekijken
  #3  
Oud 21st December 2015, 15:50
A*s Van den Kieboom A*s Van den Kieboom is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westmalle
Posts: 85
Net zoals S*ofie en M#thias vind ik het een goed idee dat valse bommelders sneller voor de rechter moeten verschijnen. Zoals in het artikel staat is het niet gemakkelijk om na een half jaar nog een straf uit te schrijven voor een valse bommelding die al lang voorbij is. De valse bommelder moet meteen gewezen worden op wat hij/zij allemaal teweeg brengt. Scholen, parlementsgebouwen, dierentuinen worden volledig ontruimd omwille van een valse bommelding. Dit is in mijn ogen niet grappig. Als dit teveel voorvalt dan luisteren de mensen binnenkort niet meer naar het alarm omdat het toch 'maar' een valse bommelding is. Wanneer het dan een echte bommelding is, zijn ze niet meer alert omdat ze denken dat het weer een grappenmaker is.
Deze situatie moet aan de grappenmakers duidelijk gemaakt worden. Een gevangenisstraf lijkt mij geen goed idee voor deze mensen, laat ze maar eens een week of twee meedraaien in een revalidatiecentrum of op de spoed waar jongeren en volwassenen binnenkomen die een zwaar ongeval hebben meegemaakt. De grappenmakers zullen dan wel twee keer nadenken vooraleer ze dit nog eens doen.
Met citaat antwoorden